Какво трябва да проверим в Google Ads, ако не получаваме обаждания от рекламата: чеклист от Ringostat

Понякога рекламата е настроена, потребителите кликат върху нея, за това се харчи бюджет, но обаждания почти няма. Не знаете какво да правите в такава неприятна ситуация? Екипът на Ringostat споделя с вас чеклист как стъпка по стъпка да проверите рекламата си и да отстраните грешките, заради които не получавате обаждания. 

Първа стъпка: наистина ли няма обаждания или просто вашият отдел по продажби ги пропуска 

Да започнем с това откъде знаете, че действително няма обаждания или не са достатъчно? Ако просто така ви се струва или така са ви казали колегите – това нищо не означава. Най-верният начин да разберете това е да се обърнете към точните данни. Има няколко варианта къде може да видите статистика с обажданията. 

Вариант 1: с помощта на виртуална телефонна централа 

Благодарение на виртуалната телефония бизнесът може да прави и приема обаждания през интернет. За това е достатъчно да има компютър с интернет и слушалки с микрофон. Всички обаждания, които се правят или приемат от мениджърите, се фиксират в отчетите – заедно със статусите им (например: прието, пропуснато, проблем с връзката и др). За да разберете дали се обаждат от рекламата, отворете отчета на виртуалната централа и погледнете имало ли е обаждания за периода, когато е вървяла кампанията. 

Вариант 2: с помощта на кол тракинга

Предишният вариант има един минус – в отчетите от виртуалната централа попадат всички обаждания и вие не можете да разберете, които са от рекламата. Да кажем, че за избрания период има 10 обаждания, но реално може да са се обаждали посетители, които са попаднали на вашия сайт през Google или от пост в социалните мрежи. 

Затова е най-добре да използвате кол тракинг — инструмент, който определя от коя реклама се е обадил клиентът. Обикновено той работи заедно с виртуалната телефония. Като резултат към цялата статистика по обажданията се добавя и информация за рекламата, която е довела до обаждане по телефона:

  • източник – да кажем google;
  • канал – например cpc (cost per click), което е рекламата;
  • кампания – например „разпродажба”;
  • ключова дума – например „доставка на пица в Бургас”.

Между другото, през септември можете да получите виртуална телефонна централа и кол тракинг с до 30% по-изгодно. За целта последвайте линка към сайта и научете повече за намаленията. 

Изберете в кол тракинга отделен отчет по обажданията от рекламата – така вие веднага ще разберете имало ли е такива и колко са били. Може да се окаже, че обаждания е имало, но мениджърите са ги пропуснали. Пропуснатите обаждания се отбелязват със специален символ и автоматично се събират в отделен отчет. 

рингостат2

Пример за пропуснато обаждане в отчета на виртуалната телефонна централа 

Какво да правите, ако пропускате обаждания от рекламата 

В нашата практика е имало и такива проекти, на които мениджърите са пропускали около 60% от обажданията. Това е сериозен проблем, тъй като компанията губи не просто клиенти, но и парите за тяхното привличане. Вземете разходите за реклама от всички рекламни кабинети и ги разделете на количеството обаждания и потенциалните клиенти от сайта – точно толкова вие губите от всяко пропуснато обаждане. В компаниите, които работят във високо конкурентни ниши, тази сума може да достига до десетки евро за всяко пропуснато обаждане. Затова е важно да организирате работата така, че да няма загуби. 

Ако забелязвате голямо количество пропуснати обаждания, поговорете с ръководителя на отдела по продажби, за да може той по-внимателно да контролира работата на хората си. Или настройте уведомление на пощата си или на sms за всяко пропуснато обаждане – ако го позволява вашата виртуална телефония или кол тракинг. 

Допускаме, че сте се убедили, че обаждания от рекламата действително няма или са малко. Тогава си струва да преминем към проверка на рекламата. Затова ще поговорим по-надолу.     

Втора стъпка: към коя страница води рекламата 

Проанализирайте къде попада човекът, който е преминал през рекламата. Обаждания може да няма по няколко причини:

  • рекламата не води към продуктова страница, а към главна – това влияе зле на потребителското впечатление;
  • продуктът не е наличен и това е написано на страницата;
  • рекламата води до несъществуваща страница с грешка 404 – ако рекламирате много продукти, използвайте услуга за сканиране, за да намирате повредени страници. 

За да избегнете този проблем, водете трафика от рекламата именно към страница на този продукт, който се рекламира. Или на категорийна страница, ако рекламирате конкретна група с продукти. Ако някой продукт вече е изкупен, показвайте на потребителя страница, която предлага да закупи подобен. Или му предложете да остави имейла си, за да получи съобщение, когато продуктът е наличен. 

Работете над привлекателен дизайн за страница 404, където може да предлагате други продукти. Например най-популярните – както е на сайта на Urban Outfitters:

рингостат 3

Стъпка 3: настройки на аудиторията

Проверете настройките на рекламната кампания – показва ли се тя пред целевата ви аудитория или пред всички. За целта проанализирайте за кого е таргетирана рекламата:

  • възраст;
  • пол;
  • местоположение;
  • интереси и др. 

Например за сладкарница, която работи само в един град, е безполезно да се рекламира в другия край на страната. Стоката просто ще се развали преди да стигне до клиентите. Тогава защо да харчим бюджет за нерелевантни посетители? 

Таргетът може да проверите в Google Ads, избирайки нужната компания и кликайки на Audiences. Там можете и да промените настройките като изберете Edit Demographics:

ringostat

Между другото, бизнесът не винаги правилно разбира коя е целевата му аудитория. Резултатът от това е, че пропуска част от потенциалните си клиенти, защото таргетът е твърде ограничен или изцяло неправилен. Как да решите този проблем?

 

  • Сложете на сайта pop up, който предлага на посетителите да попълнят анкета и да получат намаление. В анкетата узнайте не просто възрастта и пола, но и например, дали имат деца, собствено жилище, по какъв начин избират продукти, какви групи в социалните мрежи следят и т.н. Всичко това ще ви помогне не просто да настроите правилно аудиториите си, но и по-добре да разберете потенциалните си клиенти

 

Прослушайте аудио записите на обажданията, които прави вашата виртуална телефонна централа. Слушайки записите, обръщайте внимание на възрастта и пола, но също така и на това как клиента описва себе си и как формулира своите цели. Да кажем, че продавате колела и електрически тротинетки  и смятате, че вашата целева аудитория са само активни млади хора. Но слушайки обаждания, може да забележите, че често звънят пенсионери, които искат да купят колело на внуците си за подарък. В такъв случай може би си струва да показвате реклами с релевантен за тях текст.

ringostat 2

Така можете да чуете обажданията във всеки отчет от виртуалната телефонна централа или в кол тракинга

Стъпка 4: прегледайте рекламата през погледа на потенциален клиент 

Проанализирайте как потребителите може да възприемат вашата реклама. Най-добре е да я покажете на познати, които никак не са свързани с вашата ниша. 

Постарайте се да разберете какво във вашата реклама може да не се харесва на потребителите и да ги кара да не искат да се обаждат. Проверете няколко момента:

  1. Няма ли „вода” в рекламата, достатъчно конкретна ли е – абстрактни формулировки като на скрийншота едва ли ще привлекат клиенти. Какво трябва да проверим в Google Ads, ако не получаваме обаждания от рекламата: чеклист от Ringostat
  2. Показани ли са силните страни на вашето предложение и желателно с цифри и факти – например „ремонт за 14 дни”, „гаранция 10 години” и т.н.
  3. Не изглежда ли вашата реклама по-малко информационна от рекламата на конкурентите, която се показва до нея. Може би това е така, ако вие, за разлика от другите компании, не показвате цена, подробности за доставката или метри, ако става въпрос за жилище и т.н. 

Ако използвате приложение за „Телефонен номер” при настройката на рекламата – за да се показва номерът на вашата компания директно в резултатите от търсенето. Така съкращаваме пътя на потребителя и увеличаваме шансовете за обаждане. Нашият опит показва, че има доста ниши, където потребителите предпочитат да се обадят директно от рекламата, без да влизат в сайта. Например компаниите за почистване – хората знаят, че цената трябва да се обсъди, защото се определя от твърде много фактори. 

Стъпка 5: къде се показва рекламата 

Ако публикувате медийна рекламата в Google, проверете на какви сайтове се показва тя. Това може да видите в Google Ads, раздел Content – Where ads shown:

ringostat 3

Имайте предвид, че възприемането на рекламата се влияе от контекста, в който се показва – това може да е още една причина да правите рекламата си максимално конкретна и еднозначна. В противен случай може да не възниква желание у клиентите да се обаждат или да доведе до нецелеви трафик. 

Това се доказва и от опита на един от нашите партньори. Анализирайки отчетите от кол тракинга, PPC специалиста забеляза, че от медийната реклама има много обаждания, но клиентът се оплакал, че били нецелеви. Партньорът е прослушал аудио записите на разговорите и е разбрал, че на потребителите им е била нужна една и съща услуга, която клиентът не предоставя. Тогава той видял къде се публикува рекламата. 

Оказало се, че рекламата периодично се показва на сайт, дизайнът на който е бил много близък до този на рекламата на компанията. А самото предложение в рекламата било доста абстрактно —  от типа “Получете бърз ръст на бизнеса”. Потребителите са мислили, че банерът е част от сайта. Те кликали върху него и се обаждали, искайки да получат стока, която се предлагала на сайта, където бил банерът. Така, заради оформлението на визуализацията и размитата формулировка, кампанията водела нецелеви трафик. 

Като цяло при пускането на медийна реклама е най-добре да се придържате към няколко основни принципа:

  1. Изключете показвания в приложения – там на рекламата може да кликат случайно, заради неудобен интерфейс. 
  2. Изключете детски сайтове и канали на YouTube – добавете в списъка с минус думи общи търсения, свързани с деца и техните интереси. Разбира се този съвет не е за компании, които продават стоки и услуги свързани с деца.
  3. Ръчно премахнете сайтовете, от които идва нецелева аудитория – за тази цел влезте в Google Ads в отчета с медийните мрежи и изберете „Места за публикуване“. 

Резюме

  1. Ако от рекламата няма обаждания или са много малко, първо се убедете, че това действително е така. За целта сверете отчетите от виртуалната телефония или кол тракинга. Тези платформи не просто позволяват да се свързвате, но и показват имало ли е обаждания от рекламата – както и събират цялата статистика на разговорите.
  2. Убедете се, че с вашите реклами всичко е наред. Проверете показва ли се на нужната аудитория, води ли рекламата на правилната страница, не попадат ли потребителите на страница с грешка 404. Добавете в рекламата „Телефонен номер“ – така вие ще може да получите повече обаждания. 
  3. Проанализирайте доколко е привлекателна вашата реклама – няма ли в нея абстрактни формулировки, как изглежда тя на фона на конкурентите, които се показват до нея.
  4. Проверете на какви сайтове се показва вашата медийна реклама. Възможно е потребителите да я разбират неправилно заради контекста, в който попада. 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *