Черен петък (Black Friday) 2021 : идеи, съвети и стратегии за увеличаване на продажбите

Обратното броене започна, но все още има време да оптимизирате стратегията си за продажби на електронна търговия в Черния петък до 2021 година. Готови ли са вашият екип и уебсайт за увеличаване на трафика и транзакциите на всички тези предстоящи дати?

За да ви помогнем да прецизирате плана си, идентифицирахме 15 съвета за електронна търговия в Черен петък, за да спестите време и да конвертирате повече клиенти през 2020г .:

  • Най-успешни кампании за Черния петък
  • Създайте генерален план за Черен ноември
  • Прецизирайте вашите маркетингови тактики
  • Вземете ефективността на сайта от масата
  • Оптимизирайте за първоначално купуване от мобилни устройства
  • Подобрете навигацията на вашия сайт
  • Опростете процеса на плащане
  • Спасявайте изоставени колички по всякакъв начин
  • Стартирайте повече кампании, по-бързо
  • Автоматизирайте производителността на сайта
  • Инвестирайте в лоялност след Черния петък
  • Изгответе план за доставка
  • Имайте план за непредвидени ситуации
Съдържание hide

Най-успешни кампании за Черен петък

„Не можете да влезете в Черния петък и да отпуснете 15%, 20% отстъпка и да очаквате да се справите добре. Всичко се свежда до вашата оферта – това е единственият случай през годината, в който можете да намалите цените си, без да се чувствате като че ли губите целостта на марката “, казва Чейс Фишър, основател и главен изпълнителен директор на Blenders Eyewear. „Уверете се, че офертата ви е убедителна, независимо от всичко.“

Известно е, че Blenders навлизат дълбоко в офертите си за Черния петък, с 55% отстъпка за всички продажби на слънчеви очила. През изминалите кибер понеделници екипът за електронна търговия дори отбеляза снежни очила с 40%. Ето защо компанията се похвали с 10-кратно нарастване на продажбите в сравнение с предходното представяне на Black Friday Cyber Monday.

Според Numerator отстъпките бяха още по-дълбоки за всички търговци на дребно през 2018 г. – за всички продуктови категории – средно 49,6% отстъпка срещу 45,5% през 2017 г. Тъй като вашите конкуренти също ще се задълбочат, не забравяйте да вземете предвид това в 2021 вашата стратегия, използвайки средни стойности по-долу като ориентир.

Черен петък (Black Friday) 2021 : идеи, съвети и стратегии за увеличаване на продажбите

Използването на специфични за категорията продажби постига няколко неща:

  • Генерира допълнителни продажби с по-високи маржове
  • Ангажира по-дълго абонати и посетители на имейли
  • Помага ви по-добре да управлявате инвентара си, поръчките и бъдещите промоции

Влезте във всички VIP клиенти

Не се страхувайте да отидете още по-големи с отстъпки и оферти за най-добрите си клиенти. Имейлът по-долу, предлагащ 70% отстъпка за колекция за уплътняване на коса, беше една от няколкото оферти, изпратени до сегмента на VIP клиенти на събитието за продажба на черен петък за марката красота MONAT за 2018 г.

Черен петък (Black Friday) 2021 : идеи, съвети и стратегии за увеличаване на продажбите

Според сравнителен доклад на Klaviyo, силно сегментираните VIP имейли често съставляват само 3-5% от общия ви списък, но харчат три пъти повече на получател от другите клиенти във вашата база данни.

Вашата стратегия за отстъпки също трябва да бъде част от общия генерален план, водещ до Черния петък. Нека да прегледаме какво трябва да влезе в този план.

Създайте генерален план за Черен ноември

Много търговци на дребно започват да популяризират продажбите си месец или малко преди Черния петък. Така че, ще трябва да ускорите промоциите си през това, което сега се нарича „Черен ноември“.

Черният петък може да е известен като най-големия ден за отстъпки, но трябва да започнете промоциите си много по-рано, защото много търговци на дребно започват да „изтичат сделки“ чрез реклами в края на октомври и началото на ноември, след което се подхранват чрез имейл и социални медии, за да стимулират продажбите.

Вашият план за продажби никога не може да бъде твърде подробен. Тази екранна снимка на бялата дъска илюстрира колко щателно екипът на Blenders планира своите промоции за Черния петък:

  • Кампания за изграждане на вести за Черен петък, която включва обратно броене, сделки и промоции, използващи реклами, имейл и социални контакти, водещи до събитието.
  • Координирана промоционална стратегия във всички онлайн канали – уебсайтове, имейли и социални мрежи – за максимизиране на продажбите в деня на вашите продажби
  • Стратегия за ангажиране на инфлуенсър и микроинфлуенсър, която да засили от уста на уста за специални оферти
  • Сделки в понеделник след Cyber (напр. Разширени оферти за продажба) за купувачи в последния момент, наблягащи на датите на доставка и опаковане на подаръци през декември

След това нека разгледаме как да интегрирате стратегията си за продажби и маркетинг през Черния ноември.

Прецизирайте вашите маркетингови тактики за черен петък при електронна търговия

Започнете да рекламирате рано

Според Numerator „Черният петък и рекламите с празнична тематика са намалели от миналата година между 1 октомври и 22 ноември. Търговците на дребно са похарчили с 16% по-малко за излъчвани, цифрови и мобилни рекламни кампании около Черния петък и общите празнични пазарувания.“ И все пак Numerator също отчете, че разходите за реклама са нараснали с 8% спрямо предходната година.

Numerator обяснява, че тази промяна се случва отчасти защото потребителите вече пазаруват целогодишно за празнични подаръци, благодарение на нови събития като Amazon Prime Day през юли. „Тази нова реалност може да накара търговците да преразгледат нивото си на инвестиции в реклами с празнична тематика, по-специално през октомври и началото на ноември“, казва Кристен Лукас в блога на Numerator.

Другата причина, която те цитират, е „изтощение на купувача“ с рекламни съобщения в Черния петък. Numerator обяснява, че потребителите са затрупани от тези промоции в продължение на повече от десет години и „добре знаят за продажбите в Черния петък“.

Това обаче не означава, че трябва да спрете да рекламирате напълно. Ник Уинклер подчертава тенденциите за празнична реклама и как да увеличите възвръщаемостта на инвестициите си в публикацията си: Спечелете празниците за електронна търговия със силна стратегия за придобиване на клиенти.

Най-добрите съвети на Ник включват:

  • Купете трафика рано (преди разходите да започнат да растат), за да изградите социална аудитория
  • Останете на върха на ума чрез ремаркетинг
  • Свийте рекламите си в AdWords до ключови думи с високо намерение, като „купувайте [празен продукт]“ или „най-добрата оферта за [празен продукт]“

Освен това помислете как да се възползвате от нарастващата си социална аудитория като част от вашия интегриран план за Черен ноември.

Изградете очакване чрез социалните медии

Водейки до Black Friday и Кибер понеделник, можете да създадете емоционална връзка с клиентите, като използвате вдъхновяващи образи и откроявате положителни препоръки в социалните платформи. След това, когато Черният петък удари, използвайте имейл маркетинг, за да постигнете незабавни резултати.

Сегментирайте имейлите си преди и по време на Black Friday

Имейлът все още е основна част от продажбите на Черен петък и Кибер понеделник. „Колкото по-сегментирани и насочени имейлите ви, толкова по-високи приходи на получател ще генерирате. Ще видите и по-високи цени за отваряне и по-високи проценти на кликване – помагайки ви да изградите и поддържате силна репутация на подателя “, казва Алиша Томас от Klaviyo.

Томас очертава няколко имейл сегмента, които можете да използвате, за да увеличите продажбите през Черния петък и Кибер понеделник:

  • Сезонни купувачи
  • Последни отварящи устройства
  • VIP клиенти
  • Продуктови браузъри
  • Категория Купувачи
  • Не е закупил (но е ангажиран)
  • Игнориране на имейл
  • Почти купувачи
  • Географски цели

За последните отварящи устройства, браузъри, игнориращи, не е закупил или почти закупил сегменти е жизненоважно да се приспособят оферти, които да ги изпратят до чекаута – или поне да отворят имейла си. За сегмента Почти купувачи Ivory Ella изпрати имейл само до онези клиенти, които са получили сутрешния си имейл, но не са го отворили или са направили поръчка този ден.

За имейл игнори, опитайте да ги примамите с безплатна доставка или безплатен подарък при покупка. Ursa Major от VT изпрати оферта за „безплатна доставка плюс безплатно сапун“ в 19:00. ден след Черния петък, за да конвертирате абонати, които не са отворили имейл в деня на продажбата.

Всички тези тактики се фокусират върху стимулиране на нарастващ трафик и продажби. Но може ли вашият сайт да се справи с вълната?

Отстранете неефективността на сайта

Потенциалът да загубите или спечелите милиони продажби в Черния петък може да зависи от надеждността на вашата платформа за електронна търговия.

Въпреки най-добрите усилия на SweetLeg да направи своя сайт за електронна търговия устойчив на куршуми, като харчи хиляди допълнително всеки месец за по-добри сървъри, сривът в Черния петък струва на компанията шестцифрени загуби. „Имаше само страница за грешка: Опитайте отново по-късно“, казва Крис Пафиолис, основател на SweetLegs. „Твърде много искания. Твърде много хора. Просто се задави.

След преформатиране само за 30 дни, SweetLegs имаше най-добрите си черен петък и кибер понеделник някога. Компанията стартира 50% отстъпка от промоцията по време на продажбата и сайтът остава през цялото време.

Независимо дали трябва да замените формата в момента или не, добре е да имате стратегия за архивиране. Инсталирайте непрекъснат монитор като Uptime Robot или Pingdom, за да ви уведоми, когато уебсайтът ви “падне”. По този начин можете да реагирате бързо или незабавно да се опрете на екипа за поддръжка на вашата платформа. Сривовете на сайтове са огромно изключване, но бавното зареждане на сайта може да бъде еднакво дразнещо за клиентите.

Увеличете скоростта на вашия сайт

Всяка секунда на зареждане на дадена страница, толкова по-лоша става степента на отпадане на сайта, както съобщава проучването за скорост на мобилната страница на Google. Следователно по-бавните сайтове за електронна търговия ще загубят клиентите на Черния петък в сравнение с по-бързия сайт на конкурента.

От друга страна, експертът за уеб производителност Тами Евъртс откри чрез клиентски експеримент, че намаляването на скоростта на страницата от две секунди може да увеличи конверсиите ви с 66%.

Освен това PageSpeed Insights е инструмент на Google Labs, който персонализира предложения за подобряване на ефективността и скоростта на вашия сайт. Той извиква елементи, като CSS и JavaScript, които могат да забавят вашия сайт.

Използвайки инструмента на Google Test My Site, можете дори да изчислите колко бързи скорости на сайта могат да увеличат процента на конверсия за мобилни устройства. Потребителите на мобилни устройства са нетърпеливи и класират бавните страници като свой номер едно досада онлайн, преди сривовете на сайта.

Оптимизирайте за първоначално закупуване от мобилни устройства

Потребителите в САЩ сега прекарват повече време на мобилните си телефони, отколкото да гледат телевизия. Ако опитът на мобилния ви сайт не е на ниво с вашите конкуренти, те ще прекарат това време другаде.

Докато повечето клиенти все още се отказват на работния си плот и използват мобилни устройства за сърфиране, миналата година по време на Черния петък и Кибер понеделник търговците на Shopify видяха, че мобилните транзакции представляват 66% от всички продажби, в сравнение с 39% за останалата част от американската индустрия.

Можете да увеличите вероятността си от успех в мобилното пазаруване, като подобрите навигацията на сайта си, скоростта на уебсайта и предлагате покупки с едно кликване на първоначално мобилни клиенти, според отчета на Fluent’s Devices and Demographics.

Имайте предвид, че „адаптивният дизайн не е мобилна оптимизация“. Shanelle Mullin обясни в ConversionXL. „Въпреки че отзивчивият дизайн е много по-добър от това да се налага да„ стискаш и мащабираш “, това не е оптимизирано изживяване за мобилни посетители“, казва Талия Улф, цитирана в публикацията на Shanelle. „В основата си отзивчивият дизайн прави настолното изживяване да изглежда добре на мобилни устройства, но не отговаря на специфичните нужди на мобилните посетители.“

Inflow’s Best-in-Class Ecommerce Mobile Report предлага най-добрите практики, включително матрица за изтегляне на това как най-добрите марки за електронна търговия се измерват в рамките на критериите за мобилен дизайн и оптимизация.

С оптимизирания мобилен сайт обмислете начини за подобряване на промоциите си за мобилни продажби.

Персонализирайте промоциите въз основа на устройството на потребителя

Приспособяването на оферти към мобилното устройство на клиента е добра стратегия. Чрез откриване на техния тип устройство, вашата оферта може динамично да се адаптира, за да отрази стойността на артикулите в тяхната количка – спрямо прага на безплатната доставка на вашия сайт.

За насочване към устройство Dynamic Yield предлага да се използва известие за извиване на страница, за да се покаже купон с 20% отстъпка за поръчки, по-големи от $ 100 за потребители на Android. Същите 20% отстъпка от промоцията могат да бъдат приложени към по-скъпи артикули за потребители на iOS.

Уверете се, че навигацията на вашия мобилен сайт е оптимизирана, за да помогне на потребителите лесно да сърфират и на всички устройства.

Подобрете навигацията на уебсайта си

Подобряването на вашата функционалност за търсене на място ще помогне на клиентите да навигират бързо в сайта ви, за да намерят празнични подаръци. По същия начин 80% от посетителите ще изоставят даден сайт поради лошото търсене на място.

Преди празничния прилив, намерете инструмент за предсказуемо търсене, който предлага:

  • Анализ в реално време: За да ви помогне да разберете тенденциите и производителността с неограничен анализ в реално време.
  • Незабавни, точни резултати от търсенето: За да запазите клиенти, които са почти два пъти по-склонни да реализират, когато използват търсене в сайта.

Опростете процеса на плащане

CNBC съобщава, че потребителите харчат 5400 долара годишно за импулсни покупки. Докато храната е определена като най-големият им шум, 53% твърдят, че я харчат за дрехи, 33% също купуват предмети за бита, а 28% купуват обувки.

За да увеличите импулсните покупки през Черния петък, намалете бариерите на място за закупуване. Покупката с едно кликване позволява на клиентите да купуват артикули с едно кликване, като данните за плащане на клиента се съхраняват в защитен мобилен портфейл. Бизнесът може да активира покупки с едно кликване, като предлага следните опции на място:

  • Shopify Pay
  • Apple Pay
  • Android Pay
  • PayPal

Можете също да добавите бутони за динамично плащане, за да увеличите мобилните транзакции. След като клиентът избере предпочитания от тях начин на плащане, бекендът на Shopify запомня техния избор и автоматично представя този бутон за плащане при всички бъдещи посещения.

По същия начин можете да ускорите процеса на плащане, като показвате тези бутони директно на продуктовите страници – давайки възможност на клиентите да купят веднага или да добавят артикула в количката си.

Убийте купоните и промо кодовете

Купони и специални кодове за Черен петък ще бъдат навсякъде тази година. Те обаче могат да създадат караница за клиенти, които могат да използват грешен код или да забравят кода и да се откажат от плащане.

Многостранната стратегия на Cyber Monday на Brooklinen стимулира реализациите на място и увеличава средните стойности на поръчките чрез прагове на разходите:

Благодарение на персонализиран скрипт, клиентите видяха, че върху екрана им се появява наслагване, предлагащо безплатен избор на подарък веднага щом количката им надхвърли първия праг от 150 долара.

Използвайки автоматични отстъпки в Черния петък, можете:

  • Увеличете конверсиите: Отстъпките ще се показват автоматично при количката и при плащане.
  • Имайте повече гъвкавост с промоциите: Персонализирайте отстъпките, като добавите минимална сума за покупка или количество артикули. Задайте условия да прилагате отстъпката само за определени колекции или продукти.
  • A / B тест автоматични отстъпки: Използвайте A / B тестване, за да идентифицирате най-добрите автоматични прагове за отстъпки, за да увеличите продажбите и процента на конверсия.

Като част от процеса на рационализиране на плащане, ще ви е необходим план за възстановяване на изоставени колички.

Спасявайте изоставени колички по всякакъв начин

Изоставянето на колички за пазаруване все още е високо в онлайн търговията на дребно, удивителните 75% в световен мащаб, според Statista.

Докато много търговци все още използват имейл маркетинг за спасяване на изоставени колички, новите решения за автоматизация стават все по-важни.

Например гривните Pura Vida използват ShopMessage за автоматизация чрез Facebook Messenger. ShopMessage ви помага:

  • Възстановете изоставените колички
  • Изградете абонатна база на Messenger
  • Задействайте персонализирани разговори чрез поведение на място

Ако клиент разгледа продукт на уебсайта на Pura Vida, но не купи веднага, компанията може автоматично да предложи отстъпка чрез ShopMessage.

Клиентите отнемат едно кликване да се върнат на касата и да видят реконструираната си количка, като отстъпката се прилага автоматично.

Стартирайте повече кампании, по-бързо

Тъй като Черният петък е значителен източник на приходи за повечето екипи за електронна търговия, той може да бъде и голям източник на стрес.

Socks For Living използва автоматизация на електронната търговия, за да планира лесно, изпълнява и наблюдава събития като продажби, пускане на продукти, възстановяване на запаси и промени в съдържанието. Екипът използва Launchpad за автоматично пускане и връщане на отстъпки, промени в темите и продукти. Това означава, че екипът им не трябва да стои до късно, за да публикува или да сключи нова продажба.

И те са в състояние да се представят на ниво, което не биха могли да постигнат сами. През Черния петък и Кибер понеделник 2020 г. компанията е увеличила продажбите си с 321% спрямо предходната година (YoY) благодарение на маркетинговите усилия по имейл, които бяха пряко подкрепени от автоматизацията на електронната търговия.

Автоматизирайте производителността

Търговците могат да автоматизират бизнес задачи за Черния петък и Кибер понеделник, като например:

  • Обслужване на клиенти
  • Предотвратяване на измами
  • Заявки за проектиране и разработка
  • Мърчандайзинг
  • Маркетинг и реклама
  • Управление на инвентара

Velor Lashes и неговата агенция използваха автоматизация за продажбите си в Черен петък и Кибер понеделник. Едно от последните му 12-дневни коледни разпродажби включва предложение за удвояване на точки за лоялност чрез Loyalty Lion. Примерът на работния поток по-долу показва как екипът е маркирал и проследявал лоялни клиенти въз основа на различни прагове на разходите.

Инвестирайте в лоялност след Черния петък

Клиентите, които изкупуват награди за лоялност, харчат два пъти повече от тези, които не го правят. Това е така, защото психологията на имейл за програма за лоялност е напълно различна от промоционалните имейли:

  • Имейлите за лоялност включват награди, които клиентите ви са работили, за да спечелят, така че те не искат да губят тези точки
  • Те са един от малкото имейли, които вашите клиенти получават, които са 100% персонализирани

LoyaltyLion се интегрира с редица доставчици на имейл услуги (ESP) – като Dotmailer, Klaviyo, Bronto и HubSpot. Така че можете автоматично да подобрите имейлите на клиентите с информация за лоялност, например общи точки.

И имейлите, изпратени чрез LoyaltyLion, като този, се представят значително по-добре от средното за индустрията – с 35% CTR – генерирайки 3% от годишните приходи на търговеца:

Интегрирайте награди в количката по време на плащане

Позволяването на клиентите да искат награди за лоялност директно от количката си с едно кликване помага да се увеличат средните стойности на поръчките. Използвайки наградите за лоялност в количката и незабавните точки, д-р Акс увеличи:

  • Средни стойности на поръчките (AOV) с 36%
  • Честота на покупки със 100% в сравнение с нечленове

Дайте им причина да се върнат

Съществуват разнообразни тактики, които можете да използвате, за да намалите сезонните спадове след празниците.

Можете да удвоите или утроите точките, които клиентът печели за посещение на сайт по време на вашите разпродажби през януари:

Или предлагайте на членовете на вашата програма за лоялност ексклузивни подаръци, когато правят покупка през януари или февруари:

И накрая, можете да предложите карти за подарък с покупка над определен праг, за да насърчите повторните посещения след празниците. И според Gift Card Granny, 65% от притежателите на карти за подаръци харчат допълнителни 38% над стойността на картата.

Изгответе план за доставка и връщане по време на Black Friday

Според Националната федерация на дребно (NRF), „61% от купувачите планират да купят последния си подарък през седмицата, водеща до 25 декември“. За да се възползват от тази възможност, търговците на електронна търговия трябва да имат солиден план за доставка в последния момент.

Имайте план за непредвидени ситуации и проблеми

Повтарящите се проблеми могат да окажат сериозно влияние върху приходите ви за четвъртото тримесечие. Следващите стъпки ще ви помогнат да отстраните неочаквани проблеми.

Вижте дали можете да репликирате проблема

Може би някой има проблеми със зареждането на страницата с информация за плащане, за да добави кредитна карта. Определете какво устройство използват, в кой браузър и версия.

Вземете екранни снимки, за да помогнете на вашия екип да репликира или да реинженерира проблема, който някой има. Това може да засегне и други клиенти. Също така ще трябва да филтрирате „локални“ проблеми, които може да не са причинени от вашия сайт или сървъри.

Проверете вашите приложения, теми и приставки на трети страни

Основно правило е първо винаги да тествате нови приложения и теми във вашия „архивен“ или прогресивен магазин за разработки. След това повторете точните условия на работа, тъй като производственият ви сайт на живо трябва да може да открие проблеми в резервната версия, преди да изтласка проблемната комбинация от приложения към сайта, който посетителите ви удрят.

Готови или не, електронната търговия на Черен петък идва

Готов ли е вашият сайт за електронна търговия за най-голямото събитие на дребно за годината? Въпреки че се очаква продажбите на онлайн празници да се покачат през 2021г., няма гаранция, че вашият сайт ще се възползва от предимствата.

Нуждаете се от стратегия за Черен петък, която да взема под внимание всичко – от скоростта и производителността на мобилния сайт до интегрираните онлайн и офлайн промоции, до плановете за доставка и извънредни ситуации при неочаквани проблеми и запаси.

Кога започва черният петък 2021

Датата на Black Friday през 2021 година е 26.11 (Ноември)

Колко време ще продължи

Кампаниите за черен петък продължават от 1 до 2 седмици, като някои пускат офертите си дори месец по-рано.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *